Kurz 1 Současné trendy klavírní pedagogiky a hry instruktivní literatury

Čtyřsemestrální vzdělávací program umožňuje frekventantům získat nejnovější poznatky z metodiky klavírní hry, rozvinout svou hru na nástroj se zaměřením na repertoár, který vyučuje pedagog na příslušném stupni a zaměření školy, konzultovat výkony svých žáků buď živě, nebo prostřednictvím zvukových i obrazových záznamů své výuky na pracovišti, sledovat výsledky soudobé hudební pedagogiky a psychologie. Jednotlivé semestry jsou, kromě metodologických a teoreticko-praktických aspektů příslušných disciplín, orientovány i na rozvoj sociálně psychologických a komunikativních dovedností pedagogů v souvislosti s hodnocením výkonů a práce žáků zejména na pedagogických a interpretačních seminářích. Studující jsou seznámeni se základy pedagogicko-psychologické diagnostiky a s hlavními aspekty přípravy hudebníka na veřejné vystoupení.

Program je určen především absolventům konzervatoří a vysokých hudebních škol, kteří působí v hudebním školství. Mohou jej však navštěvovat i ti pedagogové, kteří sice nejsou absolventy konzervatoře, ale kteří prokazují dostatečné profesionální (hudební) dovednosti a mají pedagogickou praxi v ZUŠ. Kurz je otevřen i absolventům neučitelských univerzitních oborů (například muzikologie), kteří vyučují na ZUŠ či konzervatořích. První rok studia je zakončen zápočty a klasifikovanými zápočty všech předmětů, druhý rok komisionálními zkouškami z metodiky, hry na klavír, pedagogické praxe, psychologie a pedagogiky. Součástí závěrečné zkoušky je rovněž pohovor spojený s hodnocením závěrečné písemné práce. Na základě úspěšně vykonané zkoušky získává frekventant osvědčení o absolvování vzdělávacího programu, s vyznačením studovaných předmětů a vykonaných zkoušek.

Informace jsou k dispozici na stránkách Metodického centra:

https://hf.jamu.cz/verejnost/metodicke-centrum/

Specifikace oboru
Kód MC001
Typ Profesní vzdělávání
Titul žádný
Doba studia 1 Rok
Obor zajišťuje Hudební fakulta
Akreditace
CZVJAMUMC001 MC001 Současné trendy klavírní pedagogiky a hry instruktivní literatury
Akreditováno do 01. 01. 1970